Barion Pixel
baballon.hu
0
...

Általános Szerződési Feltételek

 

Kérünk, hogy vásárlás előtt figyelmesen olvasd el a vásárlási feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vedd igénybe szolgáltatásainkat, vásárolj terméket, böngéssz oldalunkon, ha annak minden pontjával egyetértesz és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve! Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A Webáruházban csak 18. életévüket betöltött személyek rendelhetnek/vásárolhatnak termékeket. Az ÁSZF elfogadásával a Vevő nyilatkozik arról, hogy 18. életévét betöltötte. Rendelés véglegesítésekor, az ÁSZF és az Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat elfogadásával a Vevő tudomásul veszi a Webáruház szabályzatát, és rendelkezéseit. Mivel a születési adatok megadása a megrendelés teljesülése céljából nem kérjük, így a Szolgáltató nem ellenőrzi azokat.

 

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Friedrichs Nóra EV.
A szolgáltató székhelye: 2112 Veresegyház, Kertesi utca 3/A.
Adószám: 56420092-1-33

Nyilvántartási szám: 55062958
Telefonszám: +36 70 514 69 57

Email: info@baballon.hu

 

Regisztráció

Az oldalon regisztráció nélkül is tudsz vásárolni. A szállításhoz és a vásárlást érintő kapcsolattartáshoz azonban szükségünk van a következő adatokra: név, szállítási cím, (számlázási cím), telefonszám, email cím. Az adatok megadásakor lehetőséged van egyúttal regisztrálni is. Ha regisztrálsz, akkor legközelebb még gyorsabban tudsz majd vásárolni, megnézheted korábbi vásárlásod részleteit és figyelemmel követheted aktuális rendelésed állapotát.

 

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, azonban ezek az árak nem tartalmaznak ÁFA-t, alanyi adómentes mód választás miatt, emellett nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, az Általános Szerződési Feltételekben, valamint a fizetési és szállítási tájékoztatóban is megtalálható.

 

Alapvető rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény („Ptk.”) , a 2001. évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről („Ektv.”), a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról („Infotv.”), 2007. évi CXXVII. Törvény az általános forgalmi adóról („Áfa tv.”) vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Az Ektv. 5-6.§-a tartalmazza a szerződéskötésre, köztük az általános szerződési feltételekre vonatkozó szabályokat, a megrendelés visszaigazolására vonatkozó előírásokat. Az 5.§ (1) bekezdése szerint szolgáltató köteles a szolgáltatásra vonatkozó általános szerződési feltételeket az igénybe vevő számára hozzáférhetővé tenni. Egyenesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezése [205/B.§ (1) bekezdés], hogy az általános szerződési feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát megismerje, és ha azt a másik fél kifejezetten vagy ráutaló magatartással elfogadta. Ez a kötelezettség a honlapon való közzététellel egyszerűen teljesíthető.

 

Hatály

Az ÁSZF módosítása a Szolgáltató által.

 

Adatkezelési szabályok

Itt találod a jelenlegi adatvédelmi és adatkezelési szabályzatot.

 

Rendelkezésre állás

A rendelkezésre állás számításába nem tartoznak bele az előre bejelentett karbantartások, ill. a Szolgáltató tevékenységén kívüli esetek.

 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

Webáruházunk elsősorban kézműves, valamint igényes, válogatott baba- és gyerekszoba dekorációs és lakberendezési tárgyak, játékok és kiegészítők készítésével, értékesítésével foglalkozik.

Webáruházunkban a termék nevét és leírását részletesen feltüntetjük, a termékekről fényképet jelenítünk meg. A termékek adatlapján megjelenített fényképek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek, továbbá a monitortól és annak beállításaitól is függ a kép minősége és színe.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Vevőinket teljeskörűen tájékoztatjuk az akció időtartamáról.

 

A termék kiválasztása

A megvásárolni kívánt termékeket a termék saját adatlapján keresztül rendelheted meg, azáltal, hogy a “Kosárba teszem” gombra kattintva a bevásárló listádhoz adod. Ez még nem jelent vásárlási kötelezettséget vagy a rendelés automatikus rögzítését, továbbítását. Ezt követően az oldal jobb felső sarkában található “Kosaram” linkre kattintva tekintheted meg a kiválasztott termékeket, és véglegesítheted a vásárlást. A kosárba helyezett termékeket ugyanitt el is tudod távolítani, megtekintheted a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt még leellenőrizheted rendelésed helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, amelyeket igény szerint akár tovább módosíthatsz, javíthatsz is. Amennyiben több terméket szeretnél még a kosárba helyezni, akkor a “Vásárlás folytatása“ gombra kattintva nyugodtan folytathatod a böngészést és a következő megvásárolni kívánt terméket ugyanilyen módon helyezheted majd a kosárba.

A vásárlás véglegesítéséhez a Kosár oldalon válaszd ki a kívánt szállítási és fizetési módot további információt a „Szállítási információk” menüpontban, ill. a jelen ÁSZF-ben találhatsz. Ekkor érkezel meg a rendelési adatok megadásához. A megrendelő lapon *-gal jelöltek a kötelezően megadandó adatok a megrendelés elküldésének teljesülése céljából.

 

Az alábbi adatokat szükséges megadni a megrendelés elküldéséhez:

  • Személyes adatok: Név, Email cím, Telefonszám
  • Szállítási cím: Irányítószám, település, utcanév, házszám, emelet, ajtó
  • Számlázási adatok
  • Cég esetén cégadatok: Cég vagy vállalkozó neve, cégjegyzékszám, adószám

 

Az alábbi adatokat opcionális megadni a megrendelés elküldéséhez:

  • Szabadon szövegezett Megjegyzést is küldhetsz nekünk.
  • A hírlevélre való feliratkozás és a regisztráció weboldalunkon opcionális.
  • Rendelés véglegesítéséhez kattints a Megrendelés elküldése gombra, ami fizetési kötelezettséggel jár. Ezzel igazolod az ÁSZF és az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat elolvasását, megértését és elfogadását.

 

Fontos, hogy ügyelj az adatok pontosságára, hiszen ezen adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

Ezután kapsz egy e-mailt a rendelésedről és annak részleteiről. Regisztráció esetén az automatikusan generált jelszót is e-mailben kapod, amelyet bármikor megváltoztathatsz a Webáruház felhasználói felületén bejelentkezés után. A felhasználónév minden esetben a regisztráló e-mail címe.  Bármilyen módosítás, személyes kérés esetén e-mail-ben: info@baballon.hu vagy telefonon +36705146957 keress meg bennünket.

A készlet gyors változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek „készleten” státuszban szerepelnek annak ellenére, hogy valójában nincsenek készleten. Az ilyen tévedésekért nem vállalunk felelősséget, a hiba felfedezését követően tájékoztatjuk vásárlóinkat.

 

A megrendelések feldolgozása és teljesítése

Az Ektv. 6.§ (2) bekezdés rendelkezései közül kiemelhető, hogy a szolgáltató köteles az igénybe Vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A megrendelés beérkezéséről a Webáruház automatikusan kiküld egy e-mailt a Vevő részére.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9 és 17 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időponton kívül is van lehetőség rendelés feladására. Amennyiben rendelésed munkaidőn túl érkezik, akkor az a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1 – 5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 1-4 hét. Az általunk készített, adott esetben személyre szabható termékek elkészítési ideje 5-7 munkanap.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! Az egyeztetés telefonon vagy e-mailben történik. Amennyiben a Vevő mégsem kéri a megrendelést, akkor a termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

 

Adatbeviteli hibák kijavítására vonatkozó lehetőségek (pl. plusz termék, termék törlése, ár ellenőrzése stb.)

Ebben az esetben keress meg bennünket telefonon: +36705146957

 

Szállítás

Szállítás Magyarország területén:

Webáruházunk megrendeléseit a GLS, valamint a DPD futárszolgálat teljesíti.

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik a Vevő által megadott címre.

GLS Futárszolgálat választása esetén, rugalmas kézbesítéssel küldjük el a csomagodat: a szállítási díj 2 kézbesítési kísérletet foglal magában. A csomag feladása után a GLS e-mail-ben értesít, hogy a következő munkanapon csomagod kiszállításra kerül. Az e-mail mindenképp tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét. A kiszállítás napján egy újabb értesítést küld majd a GLS, amiben benne lesz a futár telefonszáma és egy 3 órás időablak a kézbesítés várható idejéről. A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén is egy e-mail-ben értesít a GLS és az abban található linken keresztül kérheted a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre vagy akár személyes csomagátvételt is egy kiválasztott GLS CsomagPontban.

Szállítás idő: 1-5 munkanap. A termékeket fizetés után a lehető leggyorsabban átadjuk a futárszolgálatnak, azonban egyes termékek esetében, mivel megrendelésre készülnek, vagy külföldi raktárainkból érkeznek a szállítás akár 20 munkanapot is igényelhet. Esetleges elhúzódó szállításról külön emailben tájékoztatunk.

Amennyiben tájékoztatást szeretnél kapni a szállítás várható idejéről érdeklődj az info@baballon.hu email címünkön.

A futárszolgálattal történő házhozszállítás díja:
> előre utalás vagy bankkártyával történő vásárlás esetén is 1890 Ft szállítási díj kerül felszámolásra.
> 15.000 forint vásárlás felett, valamint egyedi akció esetén ingyenes szállítás is elérhető, bizonyos feltételek teljesítése esetén. Ezzel kapcsolatban keresd ügyfélszolgálatunkat.

 

Fizetési feltételek:

Áruházunkban banki átutalás és bankkártyás fizetésre van lehetőség. 

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

Banki átutalás menete:

Az alábbi számlára utald át a rendelése összegét:

Név: Friedrichs Nóra EV

Bank: OTP Bank

Számlaszám: 11742568-21444704

Közlemény: megrendelő neve (meg kell egyeznie a megrendelésben megadottakkal)

 

Elállás joga 

A Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.

A Vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A vevő az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszajuttatni az árut a kereskedőnek. 

A Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. Ilyen esetek az alábbiak:

• Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.

Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő általa szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került beszerzésre.

• Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A Vevő nem élhet az elállási jogával abban az esetben, ha bizonyítottan kárt tett a termékben, ide tartozik például bármekkora darab levágása, darabokra vágás, hiányos visszaküldés, a termék bármilyen egyéb megrongálása stb.

A fogyasztói körbe nem tartoznak bele a gazdasági társaságok és más jogi személyek, vagyis ha valaki cég nevében eljárva vásárol valamit az interneten, nem illeti meg az elállási jog.

A 14 napos elállási jog a termék, ill. termékek személyes átvétele esetén nem érvényesíthető.

Kivonat a 17/1999. (II.5) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvényből

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási jogát

a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a 3. § szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.

(3) Ha a 3. § szerinti írásbeli megerősítés kézhezvételére - a (2) bekezdés a) pontja szerinti esetben - a termék kézhezvételének napjától, illetve - a (2) bekezdés b) pontja szerinti esetben - a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.

(4) Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

(5) A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.

(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

b) olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

c) olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

e) hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;

f) szerencsejáték-szerződés esetében.

A törvény teljes szövege itt érhető el: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900017.KOR

 Az elállási jog gyakorlásának menete:

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti telefonon: +36705146957, vagy e-mail-ben: info@baballon.hu.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a székhelyünkre: Friedrichs Nóra, 2112 Veresegyház, Kertesi utca 3/A.

Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vevőt terhelik.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával vagy fényképezőgéppel rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

A visszaküldött rendelés teljes árát legkésőbb a termék megérkezését követő 14 napon belül visszautaljuk a Vevő által megadott bankszámlaszámra.  Amennyiben a Vevő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket, azaz a normál árú szállítási díj kerül visszafizetésre.

 

Garancia, jótállás

Amennyiben a Webáruházban vásárolt termék hibás, akkor számla ellenében 15 napon belül kicseréljük vagy készlethiány esetén a vételárat visszafizetjük. Jegyzőkönyvet veszünk fel.

 A nem megfelelő kezelésből vagy felhasználásból adódó hibák miatt felelősséget nem vállalunk, illetve az 1 hónapnál régebbi kiszállításból származó árura reklamációt nem áll módunkban elfogadni. 

Vonatkozó jogszabályok:

1959 évi IV. törvény 305-313 §: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95900004.TV

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300049.GKM

151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

 

Panaszkezelés

A panaszügyintézés az alábbiak szerint történik:

Elektronikusan: írhat e-mailt az info@baballon.hu címre.

 

Vegyes rendelkezések

A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, a termékek vételárát, a határidőket, a szállítási költségeket szabadon megváltoztathatja. A változás a Webáruházban történt megjelenés időpontjától hatályos. A változtatások a már létrejött szerződéseket, visszaigazolt megrendeléseket nem érintik.

 

A felelősség korlátozása

A Webáruházban való megrendelés/vásárlás feltételezi a Vevő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.

Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.

Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.

Bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése.

Bármely szoftver nem megfelelő működése.

Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

A Szolgáltató nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruházhoz való csatlakozás, a Webáruház megtekintése miatt következett be.

A Vevő teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve a Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért.

A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

A Webáruház részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (termékértékelések írása) minden Vevő saját felelősségére veheti igénybe. A Webáruház automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, ill. az bármely más módon a Szolgáltató tudomására jut, úgy a Szolgáltató jogosult bármely tartalom illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén a Szolgáltató jogosult az adott Vevőt véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.

Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy a Szolgáltatót ért érdeksérelem esetén a Webáruház üzemeltetője, a Szolgáltató jogosult a Vevő regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről a Szolgáltató nem köteles értesíteni a Vevőt.

 

Vitarendezés

A Szolgáltató és a Vevő mindent megtesznek, hogy az esetleges vitás kérdéseiket megbeszélések és tárgyalások útján, békésen rendezzék. Amennyiben a vitarendezés békés úton mégsem lehetséges, a jogvita rendezésére közös megegyezéssel választják ki a bíróságot Magyarország területén. Továbbá kijelentik, hogy jogvitájuk rendezésére a magyar jog alkalmazását kívánják.


 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Vevő között esetlegesen fennálló jogvita a Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:

-    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, (
http://www.nfh.hu/magyar/kapcsolat/panaszbejelent)

-    Békéltető testület eljárásának kezdeményezése 

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím:
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Elérhetőségek

Telefon/Fax:

(+36-1) 269-0703

 

(+36-1) 784-3076

 

(+36-1) 784-3149

E-mail cím

pmbekelteto@pmkik.hu



Levelezési cím:
Pest Megyei Békéltető Testület
1364 Budapest, Pf.:81

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.